Tuesday 18 December 2012

MaJLiS AkAd NiKaH 14.12.12

Salam..

majlis akad nikah aritu selepas solat isya'..buat dekat masjid je..
ak bersama kak yg sulung ngn adam (anak akak aku ler tu..)

dah alang2 lawa amik gmbr sama2..hehe..afiq kemain lagi ko ye nak..
siap ade spek atas kepala lagi..
spek tu atok dia baru beli pagi td..
sayang beno atuk ngn cucu-cucunya..
setiap sorg dpt brg..
anak2 dia pun dpt gak..heheee...tu yg aku syg ngan abah aku tu..
mak aku pun syg jgk..kang jeles pulak mak aku tu..


adik beradik perempuan..
dari kanan : m'yang (ank ke-5), m'long(ank sulung), m'nit (ank ke-3), m'cu (ank bongsu)..
semua tu panggilan kpd anak2 buah..

cuma tggl yg bongsu tu je msih single but not available kot..hehe
budak2 zaman skang ni gatai bebeno..

ica masa dalam mesjid..tgh tggu majlis berjalan..memula tu baik la jgk perangai nya..
lepas tu kemain lasak dia dlm mesjid ni..siap baring2 lagi berlari sana sini..
hehe, anak sapa la ni lawo sangat..
menantu muslimah pilihan masa kini..


afiq siap korek hidung lagi..nasib baik mood dorg baik mlm ni..
jgn merengek2 nak menan sudah..


masa ni ica dah start motor dia..
tak duduk diam dah..
keje aku mengejar dia sekeliling mesjid..
kena sentiasa memantau mana dia pergi..

sebahagian saudara belah lelaki(kami la tu..)..

sebelum majlis bermula..tgh menunggu tok kadi dan tetamu yg lain..

hati mak aku berdebar2 saat abg aku melafazkan akad nikah..
mak mana yg tak risau selagi belum selesai..
panjang beno tok kadi berucap bagi nasihat yee..
dub dab dub dab jantung mak aku..hehe

ha....sempat lagi nak interprem...

ica dah mula melebarkan sayap nya ke kawasan tok kadi nk nikahkan p'jang dia..
wah..wah..suka dia macam bebas sgt merayap sana sini..

sesi membatal air sembahyang..dah sah jadi suami isteri..


beria amik gmbr..tapi semua gmbr ntah ape ntah..ade gmbr kaki la..
gambar hidung la..ntah gambar sapa yg dia amik..

tp bila aku belek2 gmbr yg dia amik yg ni membuatkan aku jadi cun mlm tu..keh..keh..keh..
kemain nya aku ni memuji diri sendiri..
tahniah abg afiq..ade bakat ko amik gmbr mak ko jadi lawa.
kuang..kuang..kunag..
jgn jeles ye ayh die..

No comments:

Post a Comment