Thursday 14 May 2015

Baby Wearing ] Mei Tai Advanced..

Assalamualaikum..

APAKAH ITU MEI TAI?
Mei Tai adalah sejenis kain empat segi yang mempunyai pengikat bagi setiap penjuru. Anda boleh mengendong bayi sama ada di sebelah depan ataupun sebelah belakang. Kelebihan Mei Tai ialah, berat bayi ditampung oleh kedua-dua belah bahu anda berbanding dengan sling, cuma menampung berat pada sebelah bahu sahaja.
Mei Tai telah menhadi alat gendongan yang semakin popular di Malaysia. Ia berasal daripada negara China yang sudah berpuluh-puluh tahun menggunakan Mei Tai. Mei Tai juga semakin mendapat perhatian apabila negara-negara sebelah barat mula mengeluarkan produk Mei Tai



BOLEHKAH MEI TAI DIGUNAKAN UNTUK BAYI BARU LAHIR (NEWBORN BABY)?
Mei Tai ini sesuai untuk bayi 3.5kg ke atas. Kebiasaannya ibu menggunakan Mei Tai apabila bayi sudah pandai menegakkan kepala (2bulan ke atas). Untuk Newborn baby lebih sesuai menggunakan Baby Pouch Sling ataupun Baby Ring Sling

BERAPAKAN BERAT MAKSIMUM BOLEH DITAMPUNG DAN SEHINGGA UMUR BERAPA IA BOLEH DIGUNAKAN?
Waktu paling sesuai menggunakan alat gendongan ialah pada ketika bayi masih belum berjalan. Mei Tai ini paling sesuai digunakan sehingga bayi berumur 18bulan (1thn setengah) ataupun berat 12kg ke bawah. Ini adalah tahap maksimum umur dan berat yang paling selesa untuk ibu/bapa mengendong bayi.
Apabila bayi sudah tegap berjalan, mereka semakin kurang berminat untuk didukung/digendong kecuali jika mereka sudah keletihan :)

BOLEHKAN MEI TAI DICUCI DENGAN MESIN BASUH?
Ya, boleh. Fabrik Me Tai Boleh dicuci.

 YA, SAYA BERMINAT! DI MANAKAH SAYA BOLEH BELI MEI TAI INI?
 Anda boleh membeli MEI TAI pelbagai pilihan corak seperti di bawah dengan harga kasih sayang..


KOD : MTA3
RM157.00

KOD : MTA5
RM157.00

KOD : MTA4
RM157.00

KOD : MTA2
RM157.00


jika berminat @ sebarang pertanyaan sila
sms/call/wassup 019-3128212

*HARGA EXC POSTAGE
TQ ....


No comments:

Post a Comment