Tuesday 11 February 2014

Update Laman Rumah...


Assalamualaikum...

Baru nak apdate pasal rumah.. Cuti CNY aritu balik melaka, then dapatlah kemas sikit-sikit apa yang patut.. sebab rumput belakang rumah pun dah panjang.. 

Yang ni halaman depan rumah, kena buangkan batu-batu yang lebihan dari kontraktor buat rumah dulu..memang agak banyak lah jugak.. nak cangkul bahagian tepi tu pun boleh sakit pinggang dibuat nya..kemudian kena ratakan tanah tu dulu baru boleh tanam pokok-pokok bunga..

Kawasan sebelah kiri memang telah dibersihkan.. Tunggu nak tanam pokok-pokok bunga jer..

yang belah ni kitorang tanam rumput.. rumput tu beli kat nursery pokok bunga.. harga satu keping RM4.00 macam mahal jer... kitorang ambik 3 keping lepas tu potong kecik-kecik pastu terabur kan je atas tanah..asben yang tanam rumput ni..lepas tu kitorang letak baja organik sekali..tak tahu la mahu hidup ke tidak..mudah-mudahan hidup subur la rumput yang kitorg tanam ni....

Projek pertama aku tanam pokok bunga ni kat bahagian tepi longkang.. tanam sikit-sikit sebab pokok ni membiak..tapi tak tahu lah aku tanam ni jadi ke tidak, belasah jer la....aku ni memang takde seni kalau nak menanam pokok.. memang penat jugak lah walau pun tanam banyak tu..
pokok tu ambik dari laman umah mentua.. tanah umah mak mentua aku memang subur, tanam apa jer semua menjadi..aku harap tanah kat umah ni sama jugak la..nanti macam-macam yang akan ktorang tanam..




No comments:

Post a Comment