Thursday 20 June 2013

AiR BaRLi..


barli ni aku beli kat giant je..murah dalam 60 sen sepeket ni..
first time aku nak rebus ni..sebab aku pun memang tak pernah minum air barli..

pagi tadi baru aku google kat internet cara merebus..ceh..senang bangat..
aku beli ni sebab nak bagi aleesya minum..
lately ni, dia kerap demam waktu malam..so cc kat opis aku tu cadangkan bagi dia minum air ni..
air barli ni boleh menyejukkan badan..


aku rebus sikit jer..dalam satu sudu besar..kena guna air yang banyak sebab nak bagi barli ni betul-betul kembang..aku rebus dalam 30 minit..


lepas tu aku letak dalam botol dia terus..bancuh dengan gula sikit..bagi dia rase sedap..aku baca kat internet ade orang suh letak daun pandan bagi dia rasa lagi sedap..tapi aku tak letak pun..mana aku nak cari daun tu kat sini..kalau kat rumah mak aku tu senang la..ambik jer kat belakang rumah..hehe


pagi tadi aku suruh aleesya minum..pastu dia cakap busuk..ceh..aku paksa jugak dia minum..
sebab bila dia minum biji barli tu dia buang balik..
so aku tapis bagi air jer kat dia..
hmm..pas ni kalau gi kedai makan nak oder air barli jer biar dorang ni tak ngelat nak minum..





No comments:

Post a Comment